Hva kan jeg gi deg?

Er det noe du vil lese om eller se fra min hverdag? Legg igjen en kommentar et eller annet sted så skal jeg se hva jeg kan by på.

lørdag, oktober 25, 2008

Ullbukse


Jeg har de siste dagene strikket en ullbukse til datteren min. Oppskriften er Drops sin og finnes her
Hun er forholdsvis fornøyd med resultatet, men litt skuffet over at den ikke ble helt rosa, sånn blir det når det skal ryddes i garnlager, da blir noen striper innimellom.
Jeg er veldig førnøyd selv, det er den første buksen jeg har strikket siden hun ble født.
Den skulle strikkes i dobbel alpaca, men jeg hadde ikke det for hånden, derimot hadde jeg et lite lager med babyull med nesten samme løpelengde i meter (tror den er fem eller ti meter kortere), synes ikke det hadde stort utslag i resultatet.
Den føles veldig spenstig og er føyelig og god, for å vise oss hvor god den var gikk fireåringen rett ned i spagat under prøvingen, vi prøvde utenpå en annen bukse bare for å få inntrykk av hvordan den vil være når det blir kaldere i været hehe.

1 kommentar:

  1. Åneei... Var den ikke helt josa..?? Hehe, lille snupp da!

    SvarSlett