Hva kan jeg gi deg?

Er det noe du vil lese om eller se fra min hverdag? Legg igjen en kommentar et eller annet sted så skal jeg se hva jeg kan by på.

lørdag, november 01, 2008

Genser


Jeg fikk oppskrift på en helt enkel genser av Kozemor. Den har jeg strikket til en liten gutt jeg er nesten tante til. Det blir julegave til ham. Den ble litt stor, men da har han noe å vokse i.
Strikkingen gikk kjempefort, startet onsdagskvelden og mandagsformiddag var den ferdig med festede tråder og påsydd halskant. Denne genseren blir det nok strikket fler varianter av etterhvert.


En annen ting er jo at den fungerer fint som et lerret på en måte, så jeg kan leke meg med mønster etterhvert, og kanskje sy på noen perler eller paljetter til en liten prinsesse, kanskje noen knapper til en liten prins, eller lager meg andre mønster, navn eller forbokstaver er noe jeg tenker på. Eller bruke noen av de gamle broderimønstrene mine, kan kjapt gjøres om til strikkemønster de.
Mulighetene er mange, gleder meg til å sette et mer personlig preg på gensrene etterhvert.

Og har du noen gode tips, bare kom med dem, jeg er mottakelig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar