Hva kan jeg gi deg?

Er det noe du vil lese om eller se fra min hverdag? Legg igjen en kommentar et eller annet sted så skal jeg se hva jeg kan by på.

søndag, november 23, 2008

Sør-Varanger genser


Jeg er opprinnelig fra Sør-Varanger, eller Kirkenes som de fleste kjenner det som. Det er en av de vakreste plassene på jord, synes jeg.




Min bestemor, verdens greieste selvfølgelig, har strikket denne genseren til meg. Den bærer en mengde av symboler som forteller noe om "hjemplassen min.


Nå er den desverre blitt ganske så sliten, og varmer ikke lenger så godt som den burde. Jeg har derfor bedt om mønsteret på den slik at jeg kan strikke den selv.



Jeg håper hun finner det mønsteret, og jeg håper at jeg får det til. Det er en stor genser med masse mønster i, blir ikke mye automatikkstrikking i den her.



Jeg skal neste gang jeg snakker med henne, få henne til å fortelle hva alle symbolene står for, og skrive dem ned, da skal jeg selvfølgelig oppdatere dere på det også.

Dere kan i allefall se bjørnespor, flammer, spader, skinneganger, fisker og åttebladsrosa på den. Den har også noen symboler øverst på ermet som jeg ikke er sikker på hva er, og også noe oppå skuldrene.

4 kommentarer:

  1. WOW! Det var en flott genser. Håper hun finner mønsteret så du kan strikke deg en.

    SvarSlett
  2. Takk for det, ja jeg håper det jeg også. Desverre viser bildet litt dårlig de forskjellige symbolene, så jeg skal prøve å legge ut litt mer detaljerte bilder etterhvert

    SvarSlett
  3. Nydelig genser! Er det bjørn og jervespor på den ?

    SvarSlett
  4. Mye mulig det er jerv, det er jeg ikke sikker på, men bjørnspor vet jeg det er.

    SvarSlett