Hva kan jeg gi deg?

Er det noe du vil lese om eller se fra min hverdag? Legg igjen en kommentar et eller annet sted så skal jeg se hva jeg kan by på.

onsdag, november 05, 2008

Tøfler



Min tidligere venninne Maria har ønsket seg tøfler, røde tøfler. Desverre hadde jeg ikke nok rødt garn så det ble en stripe med blågrønt i de. Her er resultatet før toving, jeg la telfonkatalogen Gule sider sammen med tøflene for å vise størrelsen. Her kommer oppskriften:

Til dame:

Legg opp 60 masker med ønsket farge, vestlandsgarn på pinne 4.
Strikk 60 pinner rett frem og tilbake (30 riller)
Strikk maskene over på strømpepinner og strikk glattstrikk rundt til glattstrikkfeltet er like langt som rillefeltet.
Strikk så * 4 masker rett, 2 masker sammen* strikk fra * til* ut omg.
Strikk 4 omganger glattstrikk.
Strikk *3 masker rett, 2 masker sammen* Strikk fra *til* ut omg.
Strikk 3 omganger glattstrikk
Strikk *2 masker rett, 2 masker sammen* Strikk fra *til* ut omg.
Strikk 2 omganger glattstrikk.
Strikk *1 maske rett, 2 masker sammen* Strikk fra *til* ut omg.
Strikk 1 omgang glattstrikk.
Strikk 2 og 2 masker sammen ut omgangen.
Trekk en dobbel tråd gjennom de resterende maskene og fest godt.

Brett oppleggskanten dobbelt og sy sammen.
Strikk opp ca 60 masker rundt kanten på tøflen og strikk 10 riller, brett kanten dobbelt og sy pent på vrangen med lette sting.
Toves.

1 kommentar:

  1. ohhh denne oppskrifta så jo både enkel og kjekk ut ... Trur jeg skal prøve den .. .har masse tova garn som trenger å bli brukt :p

    SvarSlett