Hva kan jeg gi deg?

Er det noe du vil lese om eller se fra min hverdag? Legg igjen en kommentar et eller annet sted så skal jeg se hva jeg kan by på.

torsdag, januar 15, 2009

Lommetøfler #1

Jeg var i går (onsdag) veldig lite motivert for strikking. Dette fortalte jeg til Kozemor, hvorpå hun sendte meg oppskriften på disse herlige lommetøflene.
Vi fant ut at vi skulle konkurere litt om hvem som ble først ferdig med en tøffel, og siden ingen av oss hadde strikket disse før ble konkuransen jevn. Jeg brukte ikke fult 40 gram Plus med Silver fra Idéna.
Kozemor vant konkuransen med noen minutter, jeg måtte legge begge barna og henge opp en maskin med klær.
Dette var virkelig moro og jeg er nå mer motivert, kan virkelig anbefales til alle som er litt strikkelei en ettermiddag.
Oppskriften vi brukte er som følger:
Lommetøfler

Det er brukt garn som passer til pinne nr. 4.
Hele arbeidet strikkes fram og tilbake.
Legg opp 5 masker, strikk 6 pinner.
Fortsett, men øk 1 maske i begynnelsen av hver pinne til det er 22 masker.
På neste pinne økes det i hver maske (fremste og bakerste maskeledd) = 44 masker.
Strikk videre 15 cm vrangbordstrikk med 2r, 2vr.
Strikk så 2 og 2 masker sammen til det er 22 masker.
Fortsett med å felle 1 maske i begynnelsen av hver pinnne til det er igjen 5 masker.
Strikk 6 pinner og fell av.
Brett arbeidet og sy sammen de smale remsene og sidene på vrangbordstrikken. Det ser nå ut som en liten veske, men den er veldig tøyelig og passer godt på foten.
Pyntes etter smak og behag!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar