Hva kan jeg gi deg?

Er det noe du vil lese om eller se fra min hverdag? Legg igjen en kommentar et eller annet sted så skal jeg se hva jeg kan by på.

tirsdag, januar 13, 2009

Restetepper

Jeg er med på et prosjekt sammen med andre driftige damer, hvor vi skal strikke til et eldresenter, et barnehjem og to familier i Litauen. Jeg holder på med et reste-lappeteppe i ren ull. Lappene jeg strikker er ca 15 x 15 cm og monteres etterhvert. Bilde kommer.
I tilegg har jeg sendt 14 blå lapper på ca 10 x 10 til Moni og håper det blir et teppe sammen med andres lapper etterhvert.
Dette teppet strikkes utelukkende av rester. Jeg la opp 4 masker og strikker riller, øker en maske i slutten av hver pinne.
Kanskje ikke lekkert, men det varmer nok en liten kropp.
Strikker fortløpende og oppdaterer når det nærmer seg mer ferdig.
Da er resteteppet ferdig strikket. Det måler nå 72 x 72 cm. Har bare igjen å feste tråder før det hele sendes til Kozemor hvor det blir heklet på kanter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar