Hva kan jeg gi deg?

Er det noe du vil lese om eller se fra min hverdag? Legg igjen en kommentar et eller annet sted så skal jeg se hva jeg kan by på.

søndag, mars 29, 2009

Sjalet er endelig ferdig

Endelig er sjalet mitt ferdig strikket, det ble forholdsvis stort, det måler 80 cm fra nakken og ned til spissen før blokking. Og det ser ikke ut til å gjøre noen ting at jeg droppet den siste rapporten i avslutningsmønsteret.
Det ble tilslutt 311 masker, de siste omgangene var så godt som pyton hehe.
Sjalet er strikket i Pt5 på pinne nr 3,5 men jeg ser at jeg med fordel kunne brukt pinne nr 4 for å åpnet opp hullmønsteret enda litt mer.
Det eneste jeg ikke er sikker på nå er om jeg skal beholde det selv eller om jeg sender det til Litauen, jeg heller nok litt mot å beholde det selv. Da er jeg ferdig med å vurdere saken og jeg har endt opp med at jeg beholder dette sjalet selv, så skal jeg heller strikke et til en annen dag å sende til Litauen.
Og siden marsfargen i Strikkestuen fortsatt er brun er dette bidrag til fargealongen.
Dette sjalet blir garantert strikkefler ganger, et mønster man lett memorerer etter få omganger.

5 kommentarer:

  1. Nydelig! Behold det selv du! :)

    SvarSlett
  2. Tusen takk Taake, det blir nok til det ja.

    SvarSlett
  3. Heilt nydeleg. Du er jammen flink:)

    SvarSlett
  4. Flott sjal, skjønner godt at du har lyst til å ha det selv.

    SvarSlett