Hva kan jeg gi deg?

Er det noe du vil lese om eller se fra min hverdag? Legg igjen en kommentar et eller annet sted så skal jeg se hva jeg kan by på.

mandag, april 20, 2009

Aprilsokker #2

Aprilsokkene for strikkestuen er spiralsokker, med eller uten hæl. Jeg har ikke brukt noen av oppskriftene som ble lagt ut, men valgte Drops sine tubesokker for baby. Disse er strikket i babyull til str 6-9 mnd og med en liten rest brun fabel fikk de et personlig preg. Oppskriften finner du her. Disse er også et bidrag til sokker 2009 og til fargealongen i strikkestuen.
Nå strikker jeg på dette, det skal bli en cardigan til datteren min på 4 snart 5. Hun har selv valgt modell og farge på garnet, jeg må si hun virkelig sjokkerte da hun ikke valgte rosa.  Ikke det at lilla er så veldig mye bedre (jeg misliker begge), men det ble i det minste en variasjon.
Oppskriften kommer fra heftet SISU barn 0901

6 kommentarer:

  1. Tubesokker er geniale :)
    Cardiganen ser ut til å bli kjempefin !! Lekker farge for en liten frøken.

    SvarSlett
  2. for noen fine sokker. Den capen ser ut til å bli fin, jeg liker lilla og rosa jeg...

    SvarSlett
  3. Jeg liker lilla og rosa jeg også, i alle fall når det er knall og ikke pastell. Men spørs om jeg hadde blitt rimelig lei selv om jeg hadde hatt en liten frøken her hjemme som jeg måtte ha strikket masse rosa til, hehe ;)

    SvarSlett
  4. Hallo i luken!
    Jeg synes du har en fin blogg og gode innlegg, derfor ligger det en award og venter på deg i bloggen min. Ønsker deg en fin uke :0)

    SvarSlett
  5. Der blir nok ei lita frøken fin,ja:)

    SvarSlett