Hva kan jeg gi deg?

Er det noe du vil lese om eller se fra min hverdag? Legg igjen en kommentar et eller annet sted så skal jeg se hva jeg kan by på.

tirsdag, april 14, 2009

Aprilsokker

Da har jeg fått strikket aprilsokker jeg også. Oppgaven denne måneden var veldig åpen; Gå inn på Garnstudio og søk på sokker. Valget mitt falt på disse, jeg har strikket dem et par ganger tidligere og er veldig fornøyd med passformen på dem.
Jeg brukte fabelgarn i fargemixen guacamole, den ble kanskje litt vel sprek for meg, men med en liten rest brunmix (også fabel) så ble de litt "jordet" på en måte. Jeg ble kjempefornøyd, selv om det var en litt kjedelig skjøt på det ene nøstet så det ble et veldig stort grønt felt på den ene sokken.
Siden det er bittelitt gult i dem, ikke mye, men litt, så lar jeg disse være et kanskje litt tvilsomt bidrag til Strikkestuens fargealong denne måneden.

6 kommentarer:

  1. Så fine sokker da:) Fargen er ikke nøye vet du, bare de gjør sin nytte..jeg likte fargene i allefall:)

    SvarSlett
  2. Takk for det Marianne, og du har selvfølgelig rett, fargen er ikke det som betyr mest.

    SvarSlett
  3. Artige sokker, men en artig fargekombinasjon syns jeg. Jeg syns at sokker strikket med slikt fargegarn gått kan være ulike.....men når jeg strikker med slikt garn sjøl så irriterer jeg meg over at ting ikke blir like....så forstår deg når det gjeler det grønnepartiet på den ene sokken..

    SvarSlett
  4. Ja, det var en spesiell fargekombinasjon på det garnet.
    Det plager meg ikke så veldig at de er ulike, men det grønne feltet ble litt irriterende fordi det var en skjøt som var årsaken.
    Jeg har ikke strikket mye med selvstripende garn tidligere, men det frister absolutt til gjentagelse.

    SvarSlett
  5. Synes sokkene ble flotte jeg :) Jeg likte veldig godt det garnet du har brukt, fikk lyst til å prøve det selv.

    SvarSlett
  6. Tusen takk Hunni. Jeg likte også garnet, men jeg er ikke en fargeperson egentlig, men jeg er kjempefornøyd med sokkene, selv om gubben misliker at jeg sover med sokkene på hihi.

    SvarSlett