Hva kan jeg gi deg?

Er det noe du vil lese om eller se fra min hverdag? Legg igjen en kommentar et eller annet sted så skal jeg se hva jeg kan by på.

lørdag, april 04, 2009

Blokking

Da var jeg ferdig med skjerfet til lillesnupp. Det ligger nå til blokking.
Ferdige mål ble 16 x 104 cm, og jeg brukte nøyaktig et nøste med babyull på pinne nr 3,5.
Her er detalj av mønsteret. Lurer på hva det heter på norsk, på engelsk er det Modern Mermaid. Vet du hva det er?
Det blir nesten garantert fler varianter av dette skjerfet. Mønsteret fløt veldig godt etter første rapporten og gikk fort å greit å strikke.

Sjalet mitt har også kommet seg til blokking, jeg er ikke av de raskeste på det området ser jeg hehe. Ferdige mål, målt ved blokking er 85 x 145 cm.

Det blir nok strikket fler av dette sjalet ja. Enkelt å greit mønster og det ble ganske pent synes jeg.
*Notere meg bak øret å bruke litt tykkere pinner for et mer åpent mønster*

9 kommentarer:

  1. Så fine dei var. Ha ei fin påske:)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for det, og god påske til deg også

    SvarSlett
  3. Kjempefint skjerf:) God påske til deg og dine:)

    SvarSlett
  4. Takk det samme til deg og dine også

    SvarSlett
  5. Skjerfet blir kjempefint. Lurer litt på om jeg skal prøve meg på det senere jeg også!

    SvarSlett
  6. Mønsteret i skjerfet er ganske enkelt, og det flyter lett

    SvarSlett
  7. Flott sjerf, og flott sjal. Og den kanten rundt gjorde sjalet på en måte.

    SvarSlett
  8. Tusen takk for kommentar Trulte, ja jeg ble kjempefornøyd med sjalet, kanten ga det en avlutning jeg synes ble bra.

    SvarSlett
  9. Flott skjerf og sjal :) Mermaid mener jeg å huske at er havfrue, så det blir vel på norsk moderne havfrue som er navnet på mønsteret ditt.

    SvarSlett