Hva kan jeg gi deg?

Er det noe du vil lese om eller se fra min hverdag? Legg igjen en kommentar et eller annet sted så skal jeg se hva jeg kan by på.

fredag, april 03, 2009

God Påske og God helg

Jeg vil med dette ønske alle der ute en god, fin og fredfylt påske. La barna få kose seg sammen med dere voksne i denne høytiden.
Det er også helg, WEEEEEEEEEE! Noen dager med ro og mindre stress, i allefall for vår del, det er deilige dager.
Nå strikker jeg på dette, det skal bli et skjerf til min datter på fire, hun har selv valgt ut garnet og var med på å bestemme mønsteret. Veldig enkelt å greit og ikke fult så kjedelig som rille eller glattstrikket skjerf.
Cast on 41 sts (or multiple of 13 + 2)
Note: sts should only be counted after the 5th and 6th row.

1st row: k1, * sl1, k1, psso, k9, k2tog; rep from * to last st, k1
2nd row: purl
3rd row: k1, *sl1, k1, psso, k7, k2tog; rep from * to last st, k1
4th row: purl
5th row: k1, *sl1, k1, psso, yo [k1, you]x5, k2tog; rep from * to last st, k1
6th row: knit

Repeat these 6 rows until desired lenght

3 kommentarer:

  1. Det skjerfet ser flott ut.
    Riktig god helg OG Påske til deg og :)

    SvarSlett
  2. Nydelig "påskekort". Det mønstert du strikker gjør seg godt i sjerf/tepper. Er det en variant av bølgemønsteret? Nydelig blir sjerfet ihvertfall. God påske til deg.

    SvarSlett
  3. Det er nok en variant av bølgemønsteret ja. Tusen takk for kommentarer. God påske til dere begge to.

    SvarSlett