Hva kan jeg gi deg?

Er det noe du vil lese om eller se fra min hverdag? Legg igjen en kommentar et eller annet sted så skal jeg se hva jeg kan by på.

torsdag, mai 14, 2009

Lenge siden sist nå.

1. Mai var vi langt oppi et hyttefelt på Jonsvatnet, svigerfar har flyttet dit. Der er det rolig og masse fin natur. Ungene fant seg en liten knaus som de klatret opp i, og når de sto slik som dette måtte jeg bare ta bilde av dem, se som de koser seg i varmen. Det ble noen herlige timer som jeg og ungene brukte til lek, læring og litt turgåing mens mannfolka ryddet tomten og klargjorde for plassering av campingvogna.
Det er godt med slik tid med ungene.
Som nevnt i et tidligere innlegg så strikket jeg på en cardigan til datteren min, nå er den endelig nesten helt ferdig, mangler bare noen knapper. Jeg ble veldig fornøyd med resultatet, men jeg merker det er tungt å strikke med så tynne pinner, den er strikket i Sisu på pinne nr 2,0 og 2,5.



Her er bilde av ryggen.







Og her er siden, her vises mønsteret litt bedre.
Jeg har tydeligvis kjøpt for mye garn for jeg sitter igjen med to uåpnede nøster, så jeg har lagt opp til leggvarmere med samme mønster midt forann.


Jeg har også strikket et par sokker, de er enorme. Jeg får begge mine føtter ned en sokk. De skal toves og forhåpentligvis komme ut passelige til svigerfar så ikke han fryser på føttene sine til vinteren.
De er strikket i Trysil sportsgarn fra Europris på pinne nr 5,5. Det gikk med nesten nøyaktig 2 nøster pr sokk.
Jeg lider også av hamstring, tror det er mange av oss. Jeg tok nesten alt garnet jeg har handlet siden påske å la det pent i en haug på gulvet for å ta bilde av det. Her er resultatene.


Haugen består av:
8 nøster naturfarget Eskimo
8 nøster naturfarget Merino Extra Fine
8 nøster Ida strømpegarn fra Europris
1 nøste Fabel, det var 3
1 bunt rosa Merino-lambull fra Askeladden
2 nøster rød Sara fra Sparkjøp, det var 4
1 stort nøste Polka fra Europris, 300gr
4 nøster babyull, var 8
7 nøster Oda fra Europris
I tillegg har jeg kjøpt 7 nøster lilla Sisu, 6 nøster sportsgarn fra Europris, og en bærepose med ullgarn fra Mor Åse.
Det var alt for denne gangen, jeg skal virkelig prøve å ikke la det gå like lang tid til neste gang.

3 kommentarer:

  1. Den cardiganen var lekker du !! Hun ser rimelig fornøyd ut også ;)
    Ser du hamstrer litt du og ja. Er utrolig kjekt å ha da. Jeg har alltid en plan med garnet jeg kjøper, men ikke sikkert det ender opp som det det var tiltenkt som . Ha en riktig god helg !!!

    SvarSlett
  2. Så flott cardigan du har strikka:) Lekkert mønster. Ha ei fin helg!

    SvarSlett
  3. Flott cardigan til din datter:) Og garn er det jo kjekt å ha litt ekstra av...man må nesten det..hehe.
    Ønsker deg og dine ei fin helg,og en flott 17.mai:)

    SvarSlett