Hva kan jeg gi deg?

Er det noe du vil lese om eller se fra min hverdag? Legg igjen en kommentar et eller annet sted så skal jeg se hva jeg kan by på.

søndag, september 06, 2009

Løshalser


Høsten har kommet for å bli, og det minner oss alle på at vinteren er i anmarsj.
Når den kommer for fult er det viktig at barna er godt utstyrt, her er litt av utrustningen som er et must her hos oss.
Løshalser er veldig greit, skjerf funker fint det også, men har en tendens til å bli "glemt" av ungene mine, redd er jeg også, redd for at skjerfene skal sette seg fast i et eller annet så ungene ikke skal komme seg løs igjen.
At disse også er tykke og myke og gikk fort å strikke er et pluss.
De er strikket etter denne oppskriften, men i Oda garn fra Europris på pinne nr 5,5 og med små modifikasjoner tilpasset til mine små, som begynner å bli store hehe.
Ser at de ble kanskje litt lange, men pytt pytt, de varmer nok godt.

7 kommentarer:

  1. Ja, dei varmar nok godt til vinteren. Flotte halsar, og flotte modellar :)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for det Bodil, det varmer å lese.

    SvarSlett
  3. De var veldig fine :) Godt å være god og varm om vinteren , så gjør ikke noe om de er litt gode og lange syns jeg.

    SvarSlett
  4. Takk for det Hunni. Jeg er enig, det er deilig med lange halser.

    SvarSlett
  5. Hei igjen :)
    Det ligger en award til deg i bloggen min !!!

    SvarSlett
  6. Hei Bodilmor.
    Har du fått tak i mønster og symbolbeskrivelse på sør-varangergenseren ? Det er jeg som har laget den . i 1996. så jeg kan sende den til deg. M v h Aud Ramberg
    mail:amramberg@hotmail.com
    PS fin blogg du har.

    SvarSlett