Hva kan jeg gi deg?

Er det noe du vil lese om eller se fra min hverdag? Legg igjen en kommentar et eller annet sted så skal jeg se hva jeg kan by på.

søndag, januar 03, 2010

Litt av hvert på nyåret.

Starter innlegget med et par Jettesokker jeg strikket til min mann, meeeen som endte opp som mine hehe, jeg hadde ikke felt av løst nok så han plages litt med å få de av og på, meg passet de perfekt! Så da får det bli et nytt par på ham etterhvert tenker jeg. De er strikket i Labbetussgarn fra Europris.
Her er årets første julegave! Ja eller hvis jeg skal være helt ærlig så strikket jeg det i romjulen og ble ferdig rett etter klokken 22.00 på nyttårsaften, men trådene ble ikke festet før i dag, så jeg kaller det årets første hehe.

Her er detalj fra mønsteret, oppskriften kan du finne her. Den eneste forskjellen er at jeg valgte å lage en løkke i enden fordi mottaker på 8 år nekter å ha på seg en hals, mens moren nekter henne skjerf, så dette må da være et kompromiss, eller hva?

Her er neste julegave av pinnene, det er en løshals strikket i et overlappende bladmønster som vises veldig dårlig på dette bildet, men jeg skal strikke fler, så kanskje det vises bedre på senere utgaver.

I dag kom noen av nabojentene på besøk, og eldstejenta lot meg bruke henne som modell, det passet greit, for mottaker er på samme alder som henne, så da vet jeg at den passer.
Både skjerfet og halsen er strikket av Drops Merino Extra Fine på pinne nr 3,5.
Løshalsen skal få følge av et par pulsvanter i samme mønster.
Ellers kan jeg informere om at jeg har startet en blogg til, der blir det lagt inn produkter for salg etterhvert. Den kan du finne her.

1 kommentar:

  1. Hei, lenge siden sist. Du av meg så mye lekkert du lager. Ønsker deg et godt nytt år og et trivelig bloggår.

    SvarSlett