Hva kan jeg gi deg?

Er det noe du vil lese om eller se fra min hverdag? Legg igjen en kommentar et eller annet sted så skal jeg se hva jeg kan by på.

onsdag, april 14, 2010

Dåpscape/Skulderstykker

Prinsessen min skal døpes i Juni, jada, vi er litt sent ute, men bedre sent enn aldri...
Og siden det er et fåtall av dåpskjoler som passer en middels femåring så må vi være litt kreative.
Vi ser for oss en hvit litt enkel, men pen, kjole som kan brukes ved andre anledninger senere.
Men, prinsessen selv var skeptisk til å ikke ha rosa kjole, så da måtte et kompromiss på banen. Løsningen ble et skulderstykke med rosa i hehe.
Moren til dåpsbarnet (altså meg) kommer også til å satse på noe enkelt, hvitt er ikke min farge, så jeg satser nok på sort, som vanlig.
Heller ikke det var prinsessen helt fornøyd med, så da ble det et skulderstykke til meg også, i samme garnet som prinsessens. Samme mønster også for den saks skyld.
Her er et bilde som viser bølgemønsteret litt bedre.
Oppskriften jeg har brukt er denne fra Garnstudio.
Garnet er Kauni i rosa, burgunder og brun.
Og begge er strikket på pinne nr 4,0.

6 kommentarer:

  1. Kan hun ikke ha rosa kjole da?

    Vinga/Cam

    SvarSlett
  2. Skulderstykket var kjempefint. GO ROSA! Hihi :)

    SvarSlett
  3. Kjempefine skulderstykker :)
    Og når det gjelder fargen på dåpskjolen så må den jo ikke være hvit. Det er jo opp til dere. Det er jo en stor dag for datteren din , så om det er viktig for henne å ha rosa, så hvorfor ikke ??
    Flott blir nok dagen uansett farger på klær !!!

    SvarSlett
  4. Neida, det er ikke så voldsomt viktig med hvit kjole, er bare enklest hehe.

    SvarSlett
  5. Aha. Jeg trodde dere skulle kjøpe uansett, i og med at du skrev "vi ser for oss". Men om dere har den fra før så skjønner jeg jo:-)

    SvarSlett
  6. Vi har ikke kjøpt den enda, men hos oss blir rosa litt hverdagslig, og det er flere anledninger fremover hvor en pen kjole er "kravet" og da er det veldig greit med en hvit kjole til pent.

    SvarSlett