Hva kan jeg gi deg?

Er det noe du vil lese om eller se fra min hverdag? Legg igjen en kommentar et eller annet sted så skal jeg se hva jeg kan by på.

mandag, mai 10, 2010

Tovet Tunika

Datteren min er en ordentlig dolle. Elsker å pynte seg, aller helst med kjoler eller tunikaer. Vinterstid kan det ofte bli litt kaldt med en tunika eller kjole.
Derfor strikket jeg denne. Jeg hadde ingen oppskrift, men brukte hodet, og regnet meg frem til at hvis jeg strikket den fotsid og alt alt for stor, og tovet den så burde det blir bra.
Den ble forholdsvis bra etter toving, er fortsatt litt sid og vid, men det gjør veldig lite da jeg regner med hun vokser litt før høsten/vinteren igjen...
Det rosa garnet er Safir og det lilla er Mor Aase Ullgarn. tunikaen er strikket på pinne 5,0.


1 kommentar:

  1. Så flott den ble. Du er tøff som starter på sånne prosjekter uten oppskrift! :)

    SvarSlett