Hva kan jeg gi deg?

Er det noe du vil lese om eller se fra min hverdag? Legg igjen en kommentar et eller annet sted så skal jeg se hva jeg kan by på.

mandag, mai 10, 2010

Uglegenser

En stor gutt trenger en stor genser til vinteren igjen. Denne er tykk og god og strikket i dobbel Mor Aase Superwash på pinne 5,5 og 6,0.
Oppskriften jeg har brukt er Owlet fra Ravelry, den gikk kjapt og var kjempekjekk å strikke. 
Her er et litt mer detaljert bilde av uglene som går rundt hele veien på bærestykket.
Fargen er Marineblå og for dem som har anledning til å se genseren "live" så er det nok synlig at det er to fargepartier jeg har brukt, jeg oppdaget det heldigvis før jeg begynte så jeg har strikket av en tråd fra hvert parti hele tiden, det har resultert i en diskret melering som slett ikke har vært uheldig. 

1 kommentar:

  1. Kjempefin var den. Det gensermønsteret der er bare supert, altså. Så enkelt og samtidig så dekorativt og lekkert.

    SvarSlett