Hva kan jeg gi deg?

Er det noe du vil lese om eller se fra min hverdag? Legg igjen en kommentar et eller annet sted så skal jeg se hva jeg kan by på.

onsdag, juli 07, 2010

Sjal

Jeg har fått en liten sjaldille. Det skulle egentlig ikke bli noe sjal av denne dimensjonen på meg, men...
Jeg hadde endel nøster med sort Mor Aase superwash som jeg har fått av min kjære svigermor. Ingen av ungene ville ha noe i sort så da ble det noe til meg selv. Planen var at dette skulle bli et litt stort trekantskjerf, men det ble enorm... Det måler litt over 2 meter fra spiss til spiss og 90 cm fra nakken og ned.
Her vises mønsterborden bedre. Det gikk egentlig ganske fort og greit å strikke det. Oppskriften har jeg funnet HER på Ravelry.
Så var jeg så innmari heldig for en liten tid tilbake siden at jeg vant en nydelig Bugga! i Hunnipunni sin blogg, og jeg har lenge spekulert på hva jeg skulle bruke hespet til. Valget falt tilslutt på Multnomah. Det eneste med den oppskriften er at hele det feltet jeg har glattstrikket skal egentlig rillestrikkes, men da synes jeg ikke fargespillet i buggaen kommer til sin rett, så da valgte jeg å glattstrikke i stedet.
I  tillegg synes jeg sjalet ble veldig lite, så jeg utvidet glattstrikkdelen med 36 masker. Det førte logisk nok til at jeg ikke hadde nok garn. Så jeg måtte supplere litt og valget falt da på Drops Baby Merino i fargen sort. Det ble fortsatt litt snaut, men kan godt brukes sammen med en sjalnål eller lignende. Det måler 120 cm fra spiss til spiss og er ca 60 cm fra nakken og ned. Oppskriften fant jeg HER på ravelry.

3 kommentarer:

  1. Så stilig det sorte sjalet ble!!! Jeg skulle så gjerne hatt mer i sort selv, for det er en farge jeg bruker mye, men jeg greier ikke strikke med det desverre :(

    Men du, det er artig med STOOORE sjal da. Spesielt når størrelsen kommer som en overraskelse.

    Ha en finfin onsdag :)

    SvarSlett
  2. Den Multnomah ble knallstilig!!!!!!!! KOS deg med det i vinter!

    SvarSlett
  3. Kjempe flotte sjal du har strikka!!!

    SvarSlett