Hva kan jeg gi deg?

Er det noe du vil lese om eller se fra min hverdag? Legg igjen en kommentar et eller annet sted så skal jeg se hva jeg kan by på.

torsdag, juli 08, 2010

Vi har hatt barndåp

Vår nydelige prinsesse har endelig blitt døpt.
Vi har vel egentlig alltid tenkt at hun skulle døpes, men det har aldri passet inn med alt det andre vi har gjort. 
Nå var tydeligvis tiden inne, for prinsessa ba selv om få bli døpt.
Se så flott og stolt hun er.
Det ble for oss som foreldre en veldig rørende seremoni. 
Ved dåp av spebarn føler jeg ofte at det er kun en symbolsk handling, når barna blir større er det ofte en valg de tar selv, etter at man har snakket om hva det innebærer.
Hos oss var det som sagt et valg jenta tok selv, og vi har brukt endel tid i forkant og i etterkant på å snakke om Jesus og hans rørelser.
 
Her ser dere bilde av bordet, og hvis dere legger merke til det, så ser dere at bordpynten består av rosa blomster i flere varianter, disse er det prinsessens Gudmor som har strikket og heklet til henne. Og jeg vet ikke om jeg har fått sagt det, men TUSEN TAKK for at du gjorde det. 
Her ser dere bilde av en av plassene til gjestene. Tøyserviettene med bilde av dåpsbarnet og datoen fikk vi kjempegod hjelp med av Gudfar Geir til å stryke ferdig hehe. Blomsten på bordkortet har jeg heklet selv, mens fler av blomstene som Gudmor Vy har strikket og heklet kan sees ved glasset

2 kommentarer:

  1. Er lett å se hvor stolt hun er ja! Og foreldrene, Gumme og Guffe er nesten like stolte :D

    SvarSlett
  2. Så fin hun var !!! Tydelig stolt ja :)
    En riktig godjente du har her Bodil.
    Ellers må jeg jo si at sjalene dine er fantastisk flotte !!!! Sjalet du laget med Bugga!en gjorde at jeg fikk lyst å bruke en av mine til et sånt sjal. Nyyyyydelig !!!
    Ønsker deg og dine en riktig flott helg !
    God klem fra meg :)

    SvarSlett