Hva kan jeg gi deg?

Er det noe du vil lese om eller se fra min hverdag? Legg igjen en kommentar et eller annet sted så skal jeg se hva jeg kan by på.

lørdag, oktober 30, 2010

Pakke og Uglegenser

Først må jeg vise frem deler av en pakke som kom i postkassen min!! Jeg er med i en internasjonal sokkegarnbyttegruppe på Ravelry, og der fungerer det slik at noen starter en boks med sokkegarn og litt annet strikkestæsj, den blir sendt til en eller annen som forsyner seg med det vedkommende ønsker fra den boksen, og må erstatte det med tilsvarende, for deretter å sende den videre til en annen og sånn går det. Boksen vandrer fra mottager til mottager 10 ganger før den ender opp hos den som startet boksen.
Her er da bilde av det jeg har valgt å beholde, det er to hesper med garn, det blåmelerte er fra DyeCauldron og det brunmelerte kommer fra Rocky Mountain Dyeworks. I tillegg er det 4 poser Kool-Aid for farging av garn (amerikanerne drikker dette...) en nøkkelring med nødreperasjonsutstyr for en strikker, noen postkort og hauger med godterier.
Men jeg driver ikke bare med pakker og styr altså, selv om det akkurat i dag føles slik. Jeg har også strikket litt. Jeg skulle strikke en uglegenser til datteren min, og la opp og strikket i vei, la opp til str 7-8 år etter oppskriften. Da jeg hadde strikket 17 cm på bolen så synes jeg den virket litt smal, og når jeg målte den, og konfererte med Kozemor kom vi frem til at den faktisk er litt smalere enn den hun har strikket i str 2 år...
Jaja, jeg synes jeg hadde kommet såpass langt at å rekke opp, nei det var ikke noe alternativ. Så nå er den strikket med maskeantallet til 7-8 år, men etter målene til 2 år og blir en julegave.

3 kommentarer:

  1. For en hærlig måte å fikse gaver på! også for et utbytte da! eR veldig nysgjerrig på nærbilde av nøkkelringen *lurer*

    Genseren er kjempeflott! Syntes disse uglegenserne er så KULE!

    SvarSlett
  2. Den uglegenseren var flott, synd at den ble mindre enn mønsteret tilsa. Men var jo fint at du kan gi den i julegave til noen. Kjedelig å rekke opp.

    SvarSlett
  3. Så fin genseren er:) Så finfin pakke du har fått også.

    SvarSlett