Hva kan jeg gi deg?

Er det noe du vil lese om eller se fra min hverdag? Legg igjen en kommentar et eller annet sted så skal jeg se hva jeg kan by på.

lørdag, mars 12, 2011

Oppdatering av WIP

Første oppdatering er på det heklede babyteppet i forrige innlegg, slik ser det ut nå.
Lappene er heklet sammen, og jeg skal snart begynne å hekle kant rundt det hele, den vet jeg ikke helt hvordan blir seende ut, men den blir nok ganske bred :)
Veldig greit at det ikke er noen mottaker på dette teppet enda, så jeg har ikke noe tidspress på meg overhodet. Det blir ferdig når det blir ferdig.
Blir nok oppdatert igjen også :)
Og slik endte tunikaen i forrige innlegg opp...
Jeg syntes den virket litt vid, så jeg prøvde den på.
Resultet sjokkerte meg litt, for strikkefastheten min stemmer med det som står oppgitt i oppskriften, og størrelsen Medium burde da være smått nok...
Vel, slik ble det ikke, 25 cm for vid i livet var den, og det er MYE, veldig mye, og jeg er ikke i stand til å jukse det til så det blir pent.
Dermed rakk jeg opp hele greien, og har vel sånn smått bestemt meg for at det skal kombineres med noen flere farger og kanskje bli en Mariusgenser til meg selv.

2 kommentarer:

  1. Fint og fargerikt teppe :-) Og det er så kjipt å rekke opp så mye! Jeg har nesten gitt opp å stole på strikkefasthet, den varierer fra prøvelapp til plagg syns jeg...

    SvarSlett
  2. Det er sant Jette!
    Men denne gangen sjekket jeg strikkefastheten også på plagget, og den stemmer... Så jeg går nesten ut i fra at det er en feil i oppskriften som gjør det

    SvarSlett