Hva kan jeg gi deg?

Er det noe du vil lese om eller se fra min hverdag? Legg igjen en kommentar et eller annet sted så skal jeg se hva jeg kan by på.

lørdag, juni 25, 2011

Aktive på pinnene nå :)

For snart et år siden var jeg på fabrikken på Dale sammen med Kozemor, der kjøpte jeg 10 nøster av denne brune Dalettaen og 10 nøster av den blågrønne Dalettaen. Jeg har siden det bestemt meg for hva jeg skulle bruke garnet til veldig mange ganger... Og selvfølgelig ombestemt meg like mange ganger.. Det eneste jeg har vært bestemt på stort sett hele tiden er at jeg skulle strikke noe til meg selv av det.
Så, endelig, fant jeg oppskriften som ropte på meg!
Den fant jeg HER og det tok ikke lange tiden før jeg var i gang!
Oppbygningen av topp/tunikaen har jeg ikke vært borti før, men den er spennende :)
Først så la jeg opp med en provicional cast on og strikket bærestykket, fra nederst på bladene i hullmønsteret til halskanten. Så ble arbeidet lagt til blokking :)
Etter blokkingen plukket jeg opp opplegget og fortsatte nedover, delte av til ermer og målte litt, fant ut at jeg burde gjøre noe under bysten, og resultatet ble at jeg strikket 20 omganger etter prinsippet til forstærket hæl i kontrastfargen. Slik ser det ut på så langt :)
Oppskriften er antagelig litt stor i størrelsene, for jeg er vanligvis en M/L, men denne er strikket i str S. Og jeg har sjekket strikkefasthet opp og ned og i mente for å være sikker!
I tillegg til topp/tuniaken så måtte jeg ha et annet prosjekt, spesielt når bærestykket lå til blokking, og da ble dette prosjektet født :)
Dette skal da bli et teppe, planen er å ha det klart neste sommer for å ha det i campingvognen når vi drar på tur :)
Regner med at teppet blir å ta litt tid, det er nemlig planlagt å kun hekles i rester av Fabel og tilsvarende, kroken jeg bruker er 3,0 mm.
Dette blir antagelig et voldsomt fargerikt teppe, og etter planen blir det stort, minst 1,5 meter hver vei, helst større :)

1 kommentar: