Hva kan jeg gi deg?

Er det noe du vil lese om eller se fra min hverdag? Legg igjen en kommentar et eller annet sted så skal jeg se hva jeg kan by på.

søndag, februar 22, 2015

Pannekakesøndag

Jeg er så heldig å ha en sønn på litt over to år som for tiden mener at mat er æsj. Da må det lures litt, og i dag endte det opp med å bli pannekakesøndag, pannekaker er jo ikke mat, det er godteri.

Men, siden det ikke er bare en toåring som er høyt og lavt fra morgen til kveld som skal spise disse pannekakene er det greit at det er litt mer mat i dem enn jeg mener det er i vanlige pannekaker.

Jeg starter med ca 5 dl melk og 2 dl store havregryn.

Dette kjører jeg med stavmikser en liten stund.
Blandingen får stå og svelle en stund, ca 20 minutter før jeg fortsetter.

Tilsetter 1 egg pr person, hos oss ble det fire i dag. Deretter har jeg i litt sukker, litt vaniljesukker, en klype salt, mer melk og hvetemel til passe røre.
Jeg kan også bruke andre typer mer, gjerne grovt mel.
 Stekes som vanlige pannekaker og spises med stort behag.

Hos oss serveres pannekaker med stekt bacon og smeltet smør.

De smaker også deilig med syltetøy eller sirup på, men da som dessert.

En annen ting som er artig med pannekaker er å leke litt med dem, denne er stekt i en stor pepperkakeform i anledning Valentinsdagen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar