Hva kan jeg gi deg?

Er det noe du vil lese om eller se fra min hverdag? Legg igjen en kommentar et eller annet sted så skal jeg se hva jeg kan by på.

tirsdag, februar 24, 2015

Vinterferie og småpussel

Det er vinterferie på skolen denne uken her, så prinsessen min er hjemme. Det gjør at vi jentene koser oss ekstra sammen, vi sitter å strikker sammen og gjør andre småting. I dag sto det småplukk på planen.

Da vi var å besøkte eldstemann første gangen i november var vi en tur innom lekebutikken på stedet og der fant frøkna dette settet.

Esken inneholdt (nesten) alt man trenger for å lage en drømmefanger. I dag satte vi igang.






Trinn 1. Surre en tynn remse med lilla semsket skinn rundt en metallring, utrolig hvor mye remse det gikk med.

Neste trinn, lag "spindelvev" av tynn tråd, denne tråden hadde en papiraktig tekstur og var alt annet enn samarbeidsvillig, nesten 1,5 time tok det å lage dette nettet.

Omsider er nettet ferdig, det ble tredd på perler sånn litt uten omtanke og plan her og der.

Glemte å ta bilder av produksjonen av snorer etc.





Ferdig! Frøkna er fornøyd selv om det var veldig mye plukk.
Fremgangsmåten blir tatt vare på, kanskje kan det friste å lage fler etterhvert, da med litt andre materialer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar