Hva kan jeg gi deg?

Er det noe du vil lese om eller se fra min hverdag? Legg igjen en kommentar et eller annet sted så skal jeg se hva jeg kan by på.

tirsdag, mars 10, 2015

Bodils pølseform

Jeg forsøker å holde budsjettet lavt og samtidig lage mest mulig mat fra bunnen av, da er det greit å prøve seg litt frem for å kunne utnytte rester etc.
I dag ble det pølseform.

 Til min porsjon (gir oss 4 middager) bruker jeg følgende:

500 gr pølser i skiver
2 finhakkede paprika
12 mellomstore poteter i tynne skiver
4 finhakkede løk
4 ss melange
ca 3 ts kryddersalt (hvitløk, basilikum og havsalt) etter smak
nykvernet pepper etter smak (ca 2 ts)
ca 4 ss sennep etter smak
2 bokser creme fraiche
2 dl reven ost

Start ved å sette på stekeovnen, 200 grader (180 varmluft).
Skrell og skjær poteter i tynne skiver, la dem ligge i kaldt vann så de ikke blir brune mens du skjærer opp pølsene. Ha pølseskiver og potetskiver i en varm panne med smør, la dette surre mens du finhakker løk og paprika, ha dette over. Tilsett kryddersalt og pepper. Rør inn creme fraiche og sennep, smak til.
Fordel i former (jeg bruker aluminiumsformer fra europris eller biltema på ca 1 l), strø over reven ost.
Stekes midt i ovnen i ca 30 minutter. Godt med en frisk grønn salat og godt brød ved siden av.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar