Hva kan jeg gi deg?

Er det noe du vil lese om eller se fra min hverdag? Legg igjen en kommentar et eller annet sted så skal jeg se hva jeg kan by på.

tirsdag, mars 31, 2015

Fint vær = Tur

Jeg og familien har desverre vært lite flinke til å gå turer tidligere, og har fortsatt en bit igjen før vi kan kalle oss friluftsmennesker, men de siste dagene har vi gått litt.
Mye av gåingen er nok min "skyld" da jeg nettopp har stumpet en 20 årig venn, sigaretten, og derfor er rastløs og trenger noe annet å tenke på enn akkurat den.

For et par dager siden var vi på en liten tur i nabolaget, minsten ser stadig små skatter som må plukkes opp å kikkes nærmere på. Det er så herlig å se hans glede og undring over småting som en maur, et blad, en sten eller lignende.
 En liten pust i bakken sammen rett før turens høydepunkt serveres, en stripe kvikklunch hver.
 I dag var det jeg bare jeg og ungene som gikk tur, vi holdt oss fortsatt bare i nabolaget, men la inn en lekestund på skolen prinsessen går på.
Der så vi at SFO har vært kreative og pyntet til påske ved noen av lekeapparatene.
Både prinsessen og minsten er klatrere, tydeligvis. Frøkna var oppe i klatrestativet før jeg rakk frem mens minsten heldigvis ventet til jeg var litt nærmere.

Nå håper vi på fint vær også i morgen så vi kan komme oss ut på tur uten regntøy.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar