Hva kan jeg gi deg?

Er det noe du vil lese om eller se fra min hverdag? Legg igjen en kommentar et eller annet sted så skal jeg se hva jeg kan by på.

mandag, mars 09, 2015

Helgetur til Lofoten/Vesterålen

Siden min eldste bor i Lofoten for tiden så er vi rett som det er på helgeturer i den retningen. Tidligere har vi brukt å bo i Svolvær, men denne gangen falt valget på Sortland, det er jo der vi har våre kjenninger og venner.
Vi dro fredags formiddag og kom hjem søndags ettermiddag, en helt grei lengde på helgeturen selv om man gjerne skulle hatt en dag eller to ekstra.
Fredagen var vi i trivelig kaffebesøk hos den samme gamle bekjente som nevnt tidligere i bloggen, samboeren hans disket opp med nydelig kake, og ungene storkoste seg.
Lørdagen var det duket for tur ut på Storemolla og da gikk hele dagen til det.
Søndagen sjekket vi tidlig ut fra hotellet og dro til Stokmarknes og kaffebesøk hos et annet vennepar av oss, de har vi faktisk ikke vært hos siden jeg var gravid med prinsessen, og det begynner visstnok å bli en stund siden.
 Her er alle mine fire som jeg er så glad i. Minsten er for tiden veldig begeistret for kinderegg, og hadde handlet det til seg selv og søsknene før vi ankom øyen Storemolla hvor vi lånte en hytte, her inspiseres innholdet i eggene nøye av guttene mens prinsessen har funnet en av disse russiske dukkene.
 Det var en del vind ute på øyen, men ikke så ille som det kunne vært. Vind er i grunn vanskelig å fange på et bilde, men dere ser nå litt av utsikten fra trappen på hytten.
 Minsten er en dreven hotellbeboer allerede og er veldig klar på hvordan ting skal være før han er klar for leggetid, en flaske med utvannet juice, kaneboller og litt spilletid så er han fornøyd.
Det er klart, å bo fire mennesker på et lite hotellrom sier at rutiner ikke nødvendigvis er så enkelt å holde på, det er vanskelig å få ham til å sove til normaltid når vi tre andre er i samme rom, og det er tilnærmet umulig å få prinsessen til å være stille lenge nok til at han skal få til å sove. Flasken er bare på tur.
Ikke den beste utsikten fra hotellrommet, men..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar