Hva kan jeg gi deg?

Er det noe du vil lese om eller se fra min hverdag? Legg igjen en kommentar et eller annet sted så skal jeg se hva jeg kan by på.

onsdag, mars 25, 2015

Matpakkevafler

I dag er den store vaffeldagen, noe tiåringen absolutt har fått med seg. Vafler i matpakken var ønsket, og vafler i matpakken ble det. Jeg lager sjeldent det vi omtaler som kakevafler, siden jeg baker en del andre kaker. Her kommer min ca oppskrift på grove matpakkevafler, jeg får ca 15 plater av denne oppskriften.
4 egg
2 ss sukker
1/2 ts salt
1/2 ts kardemomme
1 ts vaniljepulver (litt mer hvis vaniljesukker)
1 toppet ts bakepulver
2 dl havregryn
2 dl grov sammalt hvete
2 ss fiberhusk
1/2-1 dl nøytral olje
7,5 dl melk
hvetemel til litt tykk vaffelrøre

Man trenger strengt tatt ikke en oppskrift på grove vafler, bruk favorittoppskriften din, halver (minst) sukkermengden og bytt ut ca halvparten (eller mer) av melet med grovt mel. Del gjerne din oppskrift med meg.
Vel, her er ca halvparten av røren stekt. Falt i smak gjorde dem som alltid.
Stekte dem i går kveld så det ble kveldsmat og sparte resten i plast til skolemat i dag.

2 kommentarer:

  1. De vafflene såg veldig gode ut, må prøves :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det :)
      De faller godt i smak her iallefall, og lages titt og ofte

      Slett