Hva kan jeg gi deg?

Er det noe du vil lese om eller se fra min hverdag? Legg igjen en kommentar et eller annet sted så skal jeg se hva jeg kan by på.

torsdag, mars 19, 2015

Pågående prosjekter

Det har ikke vært noe særlig med skriverier her denne uken, beklager det.
Men, her er noen av årsakene til akkurat det, jeg har litt for mye på gang på en gang.

Her er et nytt evighetsprosjekt. Dette skal bli et forholdsvis stort teppe, satser på minimum 150x150 cm. Det hekles utelukkende av rester av tynt garn som Drops Fabel, Zauberball sock og DSA tynn alpakka. Det hekles som en stor bestemorrute med krok nr 3,0.
Har heklet et slikt tidligere, det måler ca 170x170 cm og jeg satser på at været snart blir såpass at jeg kan ta det ut å få tatt ordentlige bilder av det.
Grunnen til at det blir et evighetsprosjekt er ganske enkelt, det tar tid å produsere 7-800 gram rester i så tynt garn.
Et annet prosjekt jeg har på gang er LIV Russesokker fra Fru Soleng, oppskriften kan du finne HER (Ravelry) eller HER (Facebook).
Det var meningen at disse skulle bli til eldste sønnen min, men slik det ser ut pr i dag blir det nok dette paret til prinsessen, så får jeg heller strikke et par til senere til prinsen.
Garnet jeg bruker er et helt nytt bekjentskap for meg, Patons North America Kroy Socks 4 ply, et godt garn å strikke med, passer fint til pinne 3,0 mm
Da jeg plages litt med skuldre og nakke og fort blir litt for anspent av mønsterstrikk, og jeg trenger noe tankeløst å strikke på på kino eller strikkekafe så har jeg et tredje prosjekt.
Dette skal bli et babyteppe, det strikkes på skrå og skal kantes etterpå. Det blir igrunn helt likt med det blå teppet i dette innlegget.
Garnet er Viking Nordlys og jeg bruker pinne 4,0 mm. Det havner enten i gavekurven eller selges etterhvert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar