Hva kan jeg gi deg?

Er det noe du vil lese om eller se fra min hverdag? Legg igjen en kommentar et eller annet sted så skal jeg se hva jeg kan by på.

onsdag, mars 11, 2015

Smørgrøt til kveldsmat

Prinsessen min har ikke vondt av å få i seg mer kalorier, og selv om moren kanskje burde la være så er det innmari godt av og til å ikke tenke på hva man lager annet enn at det skal smake godt.

Kveldsmat for tiden er Smørgrøt, utrolig godt om enn ikke helt magert.
 I grunn veldig enkelt, men her er min oppskrift beregnet på to porsjoner.

5 dl melk
1 dl hvetemel
30 gram smør
lite dryss salt

Start med å røre hvetemel, salt og melk sammen, og kok opp under stadig omrøring. La det småkoke litt i ca 5 minutter, tilsett smøret og rør det inn.
Hos oss serveres det med smørøye, sukker og kanel. Men, smørøyet er ganske overflødig egentlig, og kanskje foretrekker du noe helt annet på din grøt? Fortell gjerne hva, og del gjerne din oppskrift på Smørgrøt eller annen enkel grøt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar