Hva kan jeg gi deg?

Er det noe du vil lese om eller se fra min hverdag? Legg igjen en kommentar et eller annet sted så skal jeg se hva jeg kan by på.

mandag, mars 02, 2015

Sokker til prinsessen

Prinsessen i huset har vokst i fra alt hun hadde av ullsokker fra i fjor og da måtte det strikkes nye.

Dette paret er strikket i Regia Designline Kaffe Fassett 6ply i fargen Landscape Fire på pinne 2,5 mm etter Tone M sine Havskumsokker (Ravelry). Det gikk med 79 gram.
Det ble et par til på henne, ankelsokker denne gangen. Oppskriften som er brukt er "Espen Askepott" fra Bitta Mikkelborgs bok "Sokker. Strikking hele året"

Jeg brukte Miniraggen fra Vikinggarn, dobbel tråd, på pinne 3,0 mm og her gikk det med 55 gram.



Nå er jeg igang med et par til meg selv, samme oppskrift og garn som de ovenfor :) Kjekt å få brukt av garn som har ligget i evigheter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar