Hva kan jeg gi deg?

Er det noe du vil lese om eller se fra min hverdag? Legg igjen en kommentar et eller annet sted så skal jeg se hva jeg kan by på.

lørdag, april 18, 2015

Litt mer kjøkkentjeneste

 Jeg tilbringer en del tid på kjøkkenet, elsker å pussle med mat og prøver meg gladelig frem til forskjellige ting. En ting jeg har lært meg er å notere kjapt ned underveis når jeg prøver meg frem. Et resultat fra slik utprøving og notering er disse rundstykkene.

2 ss knuste linfrø
2 ss sesamfrø
4 ss solsikkekjerner
1,5 dl havregryn
1,5 dl grov sammalt hvete
Slå ca 7,5 dl kokende vann over dette og la det stå til ca 38 grader
1 pk tørrgjør
1 stor ss honning
1 klype salt
1 slump olje
Hvetemel til litt klissen deig.
La det heve til dobbel størrelse, bak ut og etterhev. Stekes ved 210 grader midt i ovnen i ca 15-20 minutter.

 Noen av rundstykkene ble spist ved siden av løksuppen "min". Brukte oppskriften fra frukt.no, men byttet ut grønnsaksbuljongen med kjøttkraft fra fryseren og droppet lokket av brød og revet ost.
I dag ble det også laget muffins, jeg brukte den samme oppskriften som forrige helg, men byttet ut melken med eplejuice og hadde i vaniljeekstrakt og kanel.
Lysegrønn smørkrem med eplearoma og kakestrø på toppen gjorde dem komplett.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar