Hva kan jeg gi deg?

Er det noe du vil lese om eller se fra min hverdag? Legg igjen en kommentar et eller annet sted så skal jeg se hva jeg kan by på.

onsdag, april 22, 2015

Sett til Prinsesse på vei

I år føles det som at "alle" skal ha smått, iallefall er det en del små på vei i bekjentskapskretsen og flere på planleggingsstadiet attpå.
Det fører naturlig nok til at det blir litt babystrikk på meg, og det er så kjekt, jeg elsker babystrikk.
Dette settet er strikket til en kommende Prinsesse.
 Først ut er dette teppet, det er et helt enkelt rillestrikket teppe, strikket fra hjørne til hjørne, har heklet en kant på for å få en grei avslutning på teppet.

 Det ble litt rester igjen etter teppet så jeg startet på denne søte lille vesten, den er strikket etter oppskriften Summer Baby Cardi fra Ravelry, en enkel og grei vest å strikke, oddsen for at det blir fler varianter av den etterhvert er høy.
Når vesten var ferdig strikket var det enda en rest igjen, og valget falt på en liten lue. Denne er strikket etter Drops oppskriften In My Dreams, men på pinne 3,0 og 4,0

Hele settet er strikket av garnet Viking Nordlys og veier rett i underkant av 300 gram til sammen.


2 kommentarer: